Home Oferta oprogramowania ORE Zasady działania
ORE - Zasady działania

System ORE działa w następujących obszarach:

  • Zgłaszanie reklamacji
  • Przeglądanie reklamacji
  • Przeglądanie wg wybranych kryteriów
  • Analizy statystyczne
  • Zgłoszenie problemu jakościowego na podstawie reklamacji
  • Struktura organizacyjna firmy
  • Wyroby
  • O programie

Moduł ORE przeznaczony jest do gromadzenia danych i do prowadzenia statystyk reklamacji. Dokumentem wejściowym do systemu jest druk "Zgłoszenie reklamacji". W ORE realizowane są kolejne fazy życia wyrobu:

  • zgłoszenie reklamacji
  • ocena zasadności reklamacji
  • załatwienie reklamacji
  • przeglądanie reklamacji
  • zgłoszenie problemu jakościowego na podstawie reklamacji

System ORE pozwala na tworzenie wielu statystyk obrazujących stan reklamacji. Zestawienia i statystyki dostępne są w postaci opisowej i graficznej. W systemie ORE dostępne są dwie grupy zestawień:

  • Dla zadanego okresu (ilość reklamacji w zadanym okresie, wartość reklamacji w tym okresie, ilość reklamacji wg błędów, procentowe zależności między analizowanymi wielkościami, średnia waga reklamacji, itp.)
  • Porównania wieloletnie Porównania wieloletnie (ilość i wartość reklamacji w miesiącach, reklamacje względem błędów, etapów spirali, procentowe zależności między wielkościami, itp.)

Inne zestawienia są dostępne na zamówienie.

Zgłoszenie reklamacji

Pierwszym etapem pracy właściwej z systemem ORE jest wybranie rodzaju zgłaszanej reklamacji (reklamacje wewnętrzne, klienta, dostaw). Następnie, zgłaszając reklamację określa się:

  • Numer reklamacji nadany przez właściwy dział
  • Datę zgłoszenia reklamacji, datę wystąpienia reklamacji
  • Klienta
  • Opis wyrobu, numer wyrobu (partii, szarży)
  • Wartość reklamacji, wartość całej dostawy (na podstawie faktury) grupę wyrobów
  • Producenta reklamacji (w sytuacji, gdy firma jest pośrednikiem)
  • Środek transportu (firmę transportową)
  • Uzgodnienie z Klientem
  • Uwagi dotyczące reklamacji
  • Kod osoby wpisującej dane